مثال

۴ بازديد

ذکر یک نمونه تابو :

در اساطیر گفته شده کیومرث پیشدادی که اولین انسان جهان است و حاصل ارتباط اهورا مزدا خدای آسمان و سپندارمذ خدای زمین بود بعد از سالیان زیاد بی حرکت بودن و سی سال عبادت و پادشاهی مرد و بجانب چپ افتاد و نطفه او بر زمین چکیده و گیاهی به نام مهرگیاه یا مردم گیاه پدید آمد که ریشه اش شبیه دو آدم به هم پیچیده است . و از آن مشی و مشیانه یا مهری ومهریانه یا مرد و مردانه اولین زن و مرد زمین به وجود آمد و از ازدواج آنان سیامک و سیامی به وجود آمد و این گیاه اسامی مختلف در تمام ملل بخصوص شرقی و قسمتی از غرب دارد در زبان عربی تفاح الجن و چند نام دیگر ، در شرق دور جنسینگ و نام تابویی آن سگ کش است .

و این گیاه در ادوار گذشته تابو بوده و نزد مردم بخصوص حکما و جادوگران اعتبار خاصی داشته است . چینی ها خاصیت جادویی و اغراق آمیز پزشکی برای آن قائلند .

در سحر از خشک شده و بخور آن با نام تفاح الجن برای احضار جنیان سفلی استفاده شده و در بیشتر مکاتب جادوگری بیشترین خاصیت آن جذب جنس مخالف و حتی از بین بردن ناباروری و غیره است .

اما چرا مهرگیاه تابو است؟

گفته می‌شود در ماه اردیبهشت هنگام شب ماه کامل برگ آن در تلألو مهتاب مانند شعله ای آتش قرمز رنگ است که باید شخصی که تصمیم کندن گیاه دارد ابتدا خود را در حجاب روحانی بصورت ۷ دایره قرار داده کاردی نو همراه داشته و سپس یک سینی مسی یک کتاب مقدس و یک سگ همراه داشته باشد . بعد از خواندن عزائم مانند برهتیه دور گیاه را بدون آسیب رساندن به آن از خاک خالی با کار دی که اسم های مخصوص

روی آن است سپس یک طناب کنفی یا پنبه ای

به گیاه بسته و به گردن سگ ببندد و خود از سگ فاصله بگیرد سپس سگ را با طعمه یا شکار تحریک کند تا حرکت کرده و گیاه را از ریشه و بن دراورده و مابقی جریان ............پس از سه روز سگ می‌میرد و اگر انسان این کار را خودش انجام دهد خودش می‌میرد و دلیل انتخاب سگ نیز احترام و ارج آن در ایام باستان بوده است .

و بدینوسیله هزاران سال این گیاه تابو بوده است که در عین حال برای آن ارزش و احترام و کاربردهای فراوان قائل بوده اند اما از خشم آن می‌ترسیده اند .(مطالب برگرفته از کتاب مجربات به تألیف شیخ حنفی )

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.